Kommunikation & Teater

Kommunikation & Teater

Virksomhedsdramaturgi

Virksomhedsdramaturgi er en ny måde at anskue virksomhedskommunikation på. Tilgangen anerkender virksomheders og organisationers kompleksitet og har som mål at styrke virksomheden ved at arbejde med troværdig kommunikation internt og eksternt. Virksomhedsdramaturgen arbejder ud fra begrebet 'Den polyfone virksomhed' og forsøger at gøre modfortællinger til medfortællinger i den samlede virksomhedskommunikation. Fagfeltet er sammensat af viden om teater, kommunikation, ledelse, journalistik og tekstanalyse.

Erhvervserfaring

CVPosted by Pernille Bøg Wed, March 14, 2007 21:13:36

2012-
Chef for marketing, kommunikation og Academy PwC
Ansvar for PwC's kommunikation, PR, marketing samt eksterne kursusaktiviteter i PwC's Academy.

2011-2012
Markting- og kommunikationschef PwC
Overordnet ansvar for PwC's kommunikation og marketing.

2010-2011
Kommunikationschef PwC
Overordnet ansvar for PwC's interne og eksterne kommunikation.

2010-11
Freelance teaterskribent for Politiken
Fast teaterskribent for iByen-redaktionen på Politiken

2008-2010
Chefkonsulent, Lead Agency
I forhold til Lead Agencys 4 M'er har jeg som chefkonsulent ansvar for at udvikle specialområdet intern kommunikation: 'Medarbejdere'. Mit fokus er på kommunikationsstrategi, virksomhedsfortællinger, ledelseskommunikation, forandringskommunikation, branding samt design og redesign af interne kommunikationskanaler.

2008-11
Medlem af Reumert Juryen

2007-2008
Communication Manager, Internal Communications, Ernst & Young
Ansvar for virksomhedens interne kommunikation. Etableret kommunikationsstrategi for intern kommunikation, styrket ledelseskommunikationen fra direktion og bestyrelse, redesign af internt magasin, etableret nyt intranet samt interne e-nyhedsbreve. Redaktør for intranettet samt internt magasin.

2007
Underviser på København Universitet i virksomhedsdramaturgi på seminar om Theatre in business.

2003-2007
Kommunikationskonsulent, Deloitte
Kommunikationsrådgiver for Deloittes koncernledelse, forretningsområder og i forbindelse med strategiske udviklingsprojekter. Primært ansvar for intern kommunikation og sekundært ekstern. Redaktør, journalist, tekstforfatter. Udarbejdet kommunikationsplaner og strategier for virksomheden og interne forandringsprojekter – herunder branding og etik (globalt projektarbejde). Succesfuldt etableret en række interne medier - intranet, medarbejdermagasin, elektroniske nyhedsbreve, ledelses- og partnerinformation. Desuden årsrapporter og tilbud til revisionskunder.

2006-10
Teateranmelder på Urban og skribent på Urban Scene
Sceneredaktør på FRANKLY magazine

2003/04
Underviser i dansk teaterhistorie på Folkeuniversitetet. Holder sideløbende foredrag om dansk sprog og teater, bl.a. for Ældre Sagen på Frederiksberg

2001-
Redaktør og journalist på fagtidsskriftet Teater1

2000-2003
Underviser i dansk på private virksomheder gennem BLS - Business Language Services. Tilknyttet Maersk Data, Maersk Sealand, A. P. Møller, A-film og Navision.

Freelance sproglig konsulent for revisions- og rådgivningsfirmaet Deloitte & Touche på deres skriftlige formidling, f.eks. reklameannoncer, taler, julekort og følgebreve. Foredrag for Haldor-Topsøe om dansk sprog. Tekstforfatter og redaktør for ISS bl.a. på rapporten 'Fremtidens Kantine'. Selvstændig.

2000
Instruktørassistent, Rialto Teatret. Assistent for Emmet Feigenberg. Udfærdigede tekst til ARTE, foldere, pressen og skrev programartikel.

1999-2000
Informationsmedarbejder, Litteraturinformationscenteret. Ansvar for nyhedsbrevet Danish Drama Newsletter. Redigering og artikelskrivning. Markedsføring af ny dansk dramatik i udlandet. .

  • Comments(0)//www.virksomhedsdramaturgi.dk/#post106