Kommunikation & Teater

Kommunikation & Teater

Virksomhedsdramaturgi

Virksomhedsdramaturgi er en ny måde at anskue virksomhedskommunikation på. Tilgangen anerkender virksomheders og organisationers kompleksitet og har som mål at styrke virksomheden ved at arbejde med troværdig kommunikation internt og eksternt. Virksomhedsdramaturgen arbejder ud fra begrebet 'Den polyfone virksomhed' og forsøger at gøre modfortællinger til medfortællinger i den samlede virksomhedskommunikation. Fagfeltet er sammensat af viden om teater, kommunikation, ledelse, journalistik og tekstanalyse.

Der er mere humor i deller

InterviewsPosted by Pernille Bøg Tue, April 29, 2008 18:28:44
Vi er en hel del, der jammede med på ’Det Brune Punktum’s ”Jeg vil i seng med de fleste…” og ”Jeg er for kendt til det her sted” i 90’erne. Den umiskendeligt oplagte ’falsetstemme’ bag Lex- lyrikken blev en rundstyk’- det-var-ik’- med-vanilje’-institution for en hel ungdomsgeneration. Peter Frödin med venner vendte op og ned på dansk satire. I de seneste par år har Peter Frödin sunget, lavet film og tv. Og så har han nydt livet sammen med sin mand, der arbejder, inden tæppet går kl. 20. Men i år skal det være anderledes. I år har Søren Østergaards Tivoli Variete ud over den fantastisk smukke skuespiller og komiker Sidste Babett Knudsen fået selskab af en syngende akrobat i trikot. ”De har taget pænt imod mig, og jeg føler mig tryg og velkommen,” siger Peter Frödin den formiddag, FRANKLY møder ham. Det er inden nogen ved, hvad det hele ender med: ”Jeg glæder mig, og jeg håber da, at varieteen bliver ligeså sjov som de møder, vi har sammen lige nu. Vi skal have noget skæg i gaden.” ”Når gøglet, cirkusset og klovneriet fungerer, så er det fantastisk. Det er jo simpelthen så sjovt og rørende og kærligt. Det er en kærlig form for humor, der har en ømhed i sig,” fortæller Peter om den genre varieteen i Sørens Østergaard særlige form står for. ”Man kommer ind og viser noget, man kan – eller ikke kan. En koldbøtte man bare har øvet sig sindssygt meget på. Der er også noget vemodigt over det. Noget Østeuropæisk og noget lurvet, samtidig med at det er skide sjovt. Altså kan man gå ind på scenen og præsentere en mand med en meget lang arm? ”Ja, det kan man så godt” Det fungerer.” Men hvad kan vi så forvente os ud over Smadre Manden og Bager Jørgen, som vi kender så godt?” Ja, det ved jeg jo ikke endnu, men jeg er sikker på, at vi får en vidunderlig sommer og gør en masse mennesker glade midt i en fin forlystelsespark. De skal glæde sig over nogle, som seriøst fjoller og har øvet sig og fået syet morsomme trikoter og er en lille smule for kraftige.” Og der skal ikke rives i nogen fitness maskiner, løbes nogen ture eller løftes noget jern, for at skrue sig ned i trikoten? ”Der er på en eller anden måde ikke så meget humor i sådan en krop vel? Der er noget sjovere i forfaldet og i en lidt mere almindelig krop. Jeg agiterer ikke mod sundhed, overhovedet ikke, men hvidt brød og hvidløgssmør det giver bare en sjovere krop. ” Jeg bliver sgu’ helt glad for min bløde mave. Mit nye motto skal som en hilsen til 90’ernes satire lyde: ”Der er mere humor i deller”. Rigtig god fornøjelse med årets Tivoli Variete – det skal nok blive en fed oplevelse! Søren Østergaards Tivoli Varieté har premiere i Glassalen i Tivoli mandag den 19. maj og spiller sommeren igennem. Ud over Østergaard, Babett og Frödin medvirker et hold udenlandske artister samt Frans Bak og Det Forrygende Orkester.
  • Comments(0)//www.virksomhedsdramaturgi.dk/#post204