Kommunikation & Teater

Kommunikation & Teater

Virksomhedsdramaturgi

Virksomhedsdramaturgi er en ny måde at anskue virksomhedskommunikation på. Tilgangen anerkender virksomheders og organisationers kompleksitet og har som mål at styrke virksomheden ved at arbejde med troværdig kommunikation internt og eksternt. Virksomhedsdramaturgen arbejder ud fra begrebet 'Den polyfone virksomhed' og forsøger at gøre modfortællinger til medfortællinger i den samlede virksomhedskommunikation. Fagfeltet er sammensat af viden om teater, kommunikation, ledelse, journalistik og tekstanalyse.

Ride ride ranke

TeateranmeldelserPosted by Pernille Stokholm Bøg Mon, November 08, 2010 19:47:12

Rytteriets 'folkekære' figurer holder i forlænget spilletid. Det fungerer som comedy, og det holder som det, der giver sig ud for at være "Rytteriet LIVE" - no more, no less.

Pludselig står de dér. På scenen. I deres "housecoats" med popstar initialer af simili sten. F og P. En royal ankomst i røg og damp for Danmarks hotteste snobber, og med to glas svingende rødvin netop opstået fra Søde Kølpins 'Bellevue Spa' i kælderetagen. Der er lige dele Michael Jackson og Olsen Banden over dén entré - og de to søde venner bliver da også hurtigt enige om at sænke sig ned igen - for det der med teater, det er 'fan'me så kedeligt' - 'ja - og støvet'. Det er de heldigvis hævet over.

Ørkenens Sønner har ikke levet forgæves
Og så går det ellers derudad for de to rytterknægte, som har lagt en stor del af danskerne ned med deres uimodståelige karakterer. Og dansk, det er det. Ikke mindst, når Otto Brandenburg, Bjarne Liller og Poul Kjøller med jævne mellemrum genopstår og 'kører den ind med penis og røv'. For det lyder sgu' for kedeligt med "Alle sømand er glade for piger" og "Ensom dame fyrre år". Så er det naturligvis mere originalt at synge 'penis'. Og vi skriger af grin, som vi skal - også fordi de alle netop har været ved frisøren og er blevet klippet. Ørkenens Sønner har ikke levet forgæves, og Martin Buch er en glimrende imitator.

Også når det går ud over Jørgen Leth, der både kører sit eget selverotiske og nøgne menneske i stilling med en mave som Mont Ventou og giver en indføring i cykelrytternes nedre anatomi. Ja, de har helt klart noget med "pik" de to glade rytterdrenge - tag nu bare åbningsnummeret efter pausen, hvor Buch laver homostrip med eksploderet pikhår og får dildokvalme. Sådan ser Rytteriets svar på et shownummer altså ud.

Holder i forlænget spilletid
Buch og Botofts 'folkekære' figurer faktisk holder i den forlængede spilletid, som er teatrets præmis. Det fungerer som comedy, og det holder som det, der giver sig ud for at være "Rytteriet LIVE" - no more, no less. Noget har vi hørt og oplevet før - who cares? - og andet har Eriks Else strikket sammen til lejligheden. De to gør hele Klampenborg til deres travbane - med smæk til au pairs, en ret ubehagelig pjerrot-oplevelse og et kvalmende overforbrug, der denne gang forhindrer manden i skabet i at komme ud til Tages flæskesteg.

Er der så særlig stor forskel på tv og teater? Nææhhh... det her er bare 'live' og i disse kendisdyrkelsestider er der givet mange, der søger den ægte vare. Det får man på Bellevue Teatret. Og så får man også Bjørn Fjæstad som synger smukt og har et band med sig som såmænd også spiller fint - men de lægger et tungsindighedslag ind mellem penis og pik, som ikke lige kører ind. Det skal ikke være så sort.

Rytteriet Live, spiller fra d. 4. nov.- 18. dec., ti. til lø. kl. 20.30, pris fra DKK 120-345, via Billetten, teaterbilletter.dk eller Bellevue Teatrets billetkontor på 3963 6400. Foto: Jakob Boserup

  • Comments(0)//www.virksomhedsdramaturgi.dk/#post309