Kommunikation & Teater

Kommunikation & Teater

Virksomhedsdramaturgi

Virksomhedsdramaturgi er en ny måde at anskue virksomhedskommunikation på. Tilgangen anerkender virksomheders og organisationers kompleksitet og har som mål at styrke virksomheden ved at arbejde med troværdig kommunikation internt og eksternt. Virksomhedsdramaturgen arbejder ud fra begrebet 'Den polyfone virksomhed' og forsøger at gøre modfortællinger til medfortællinger i den samlede virksomhedskommunikation. Fagfeltet er sammensat af viden om teater, kommunikation, ledelse, journalistik og tekstanalyse.

Ny dynamisk comedy duo

OmtalerPosted by Pernille Stokholm Bøg Mon, December 13, 2010 17:19:04

Hvis man her i decembersuset kan huske sommerens ’Don Juan’ i Grønnegården, så kan man helt sikkert også huske Jens Jacob Tychsen som kreditor og en meget fattig mand. ”Jaaa’ar så faa’di – sååå faa’di” hylede han med totalt blodsprængte hundeøjne, dårlig ånde og en ustyrlig langlæmmet krop, som fik publikum til at falde ned af bænkerækkerne af grin.

Jens Jacob Tychsen var sin egen forestilling i forestillingen og hans komiske talent er ikke til at tage fejl af, selvom hans udfordring netop kan være at skrue ned for det. Det er også blevet rigt udfoldet i Det Kgl. Teaters knap så vellykkede sommerrevyer ”Mens isen smelter” (2008) og ”Så længe kronen holder” (2009).

Lad os derfor håbe, at Tychsen sammen med den anden del af dansk teaters nye dynamiske comedy duo, Bodil Jørgensen (Tinas mor og sønderjyden i ’Rytteriet’), får max ud af at stå på egne ben. For det gør de i HAN, HUN VOV & PELSEN, som vel både er en parafrase over ”os med villa, vovse og volvo” og duoens gør-det-selv-show med den risiko, løsrivelser indebærer. Gak skal det nok blive.

Han, hun, vov & pelsen, 16. dec.-22. jan. ma.-fr. kl.20 & lø, kl.17, DKK 35-140, billetter på www.cafeteatret.dk

  • Comments(0)//www.virksomhedsdramaturgi.dk/#post322